
Montcada i Reixac commemora el Dia de l’Orgull 2026
El diumenge 28 de juny de 2026 marca el primer Dia de l’Orgull que se celebra després de l’aprovació de la nova llei 13/2025, la qual enforteix els drets de les persones LGTBI+. Enguany, la commemoració s’emmarca sota el lema ‘Cap pas enrere en drets humans’. La nova legislació amplia les proteccions per a les persones trans i intersexuals, actualitzant els mecanismes de defensa contra la discriminació.
El manifest commemoratiu, que va ser llegit al Ple municipal, ressalta que aquesta efemèride no és només una celebració, sinó un camí en la lluita pels drets humans. Tal com s’especifica, el text jurídic que acompanya la nova llei representa un suport clar a totes les persones LGTBI+, enviant un missatge contundent a aquells que promouen l’odi: a Catalunya no hi ha lloc per a la discriminació.
El manifest també destaca l’important treball que queda per fer, atès que les estadístiques sobre lgtbi-fòbia continuen sent alarmants, amb incidents de violència i discriminació presents en múltiples àmbits de la vida diària. En aquest context, s’ha tornat a fer una crida per assegurar que les noves generacions puguin créixer sense por ni violència.
Durant la darrera sessió del Ple, celebrada el dijous 25 de juny, es va llegir el manifest, que tornarà a ser presentat durant un espectacle drag el pròxim 3 de juliol, a la plaça de l’Església a les 19:30 hores.
- Et Recomanem -
